Paris Je T'aime

因为一个朋友的动机,我去了巴黎。我就是这样,明明在看了《巴黎 我爱你》这电影,就心动想要到巴黎走走,却迟迟因为不够钱没敢动身。然后又在一夕间,改变念头。
巴黎,一个令我又爱又恨的城市。喜欢她的悠闲和浪漫,还有不会说英语却又热心帮助我的人和难以抗拒的法国男人魅力。生气那些你一说英语就对你充耳不闻的人,还有一些非常傲慢的柜台服务员和随心所欲的办事态度。对于他们的幽默,我更加哭笑不得。我心情好,听到的都是笑话;心情不好,听到的都是讽刺。

有一次要换火车票的出发时间,我拿的是电子票。网上说可以到火车站柜台换时间。到了火车站,柜台服务员说不能,我只能打电话到服务中心更换。好,我打电话到服务中心,只听见我听不懂的法语。等,最后终于接通接线员。幸好,她会英语,而且很有耐心。可是最后我的转账卡有问题,她要我过后再打来。好的,我终于搞清楚了。再打,真糟糕,这一次,下一次,下下一次, 不是遇到不会说英语的,就是没有耐心搞清楚你要什么(只因为火车站太吵,她听不清楚),再来是没人接听,要不然搞到最后才告诉你他的系统办不到,要我致电去另一个部门。最后,我花了3~4个小时还有十多欧元,我还是失败了。哈,除了这,还有几个更让我胆战心惊的事情,就不说了。
这巴黎的旅程还真是刺激!

在飞机上认识了一个帅气的法国男人。感谢上天,他会说英语,我们还能沟通的不错。他让我和妹妹体验了一晚愉快的巴黎夜晚。那个晚上,我们约好了一起在塞纳河旁野餐。他手上拿着红酒,带着我们去买野餐需要的东西包括法国面包。可是大部分的烘培店已经关门。他很坚持的带着我们走了一段路去寻找法国面包。普通的超市也有法国面包,可是就不及烘培店的。哈,而我从来没有遇过为了面包这么坚持的人。我们找了很久,我想这就是法国人的坚持吧!脑海里烙印了他奔去寻找面包的背影。

当然这只是这旅程的一部分,还有很多很多的趣事,比如那些发生在比利时和丹麦的故事。 :)

Watched Paris Je T'aime many years back, and thought of going Paris one day, but never made it until a friend asked me to join him to London and Denmark. The original purpose of the trip was to visit the universities in London and a friend in Denmark. However, due to the ticket's price, we both decided to land on Paris first, and due to many other reasons, we never traveled together until the last week of the trip. In the end, I visited Paris twice and none of the universities (Life proves to me again: he/she is just unpredictable).

Paris, Oh, Paris. It is, for the first time, I love and hate a city. I love her relaxing pace and romantics, as well as the people who try their very best to communicate with me in order to help me and Frenchmen who are so charming. At the same time, I was really mad at the people especially those who sit behind the desk (those from the service line) who ignore English speakers (such as me) and their attitude in serving the customer, being so impatient and arrogant. On top of that, I can't explain my feelings towards their humour. I'm totally amused by their humour when I'm in good mood. But, it would be sarcastic when things turned wrong. :)

There were many strange and unexpected but interesting experiences in this trip. From trying to reschedule a train ticket, to looking for a nice baguette for a Parisian picnic, meeting new friends (and a handsome Parisian), seeing starry night outside the Paris etc., Paris - I love you!

p/s: many more interesting stories in Belgium and Denmark too!!



     

Comments

Popular posts from this blog

The Time Traveler's Wife~Book Discussion

Thoughts @ ICAAP

用一杯咖啡的时间 (spend some time drinking coffee with me)