Rose 玫瑰

我收到最多玫瑰、最多人的玫瑰的那一次,是我25岁生日的那一年。那一年的生日在国外度过。那儿的朋友喜欢送玫瑰给寿星。一人送你一枝,无论男女,最后集成一束。各种颜色的玫瑰插在花瓶里煞是漂亮。

每人一枝的玫瑰,没有华丽的包装,没有丝带或其他的花陪衬。那个夜晚,我拿着这些带刺的“新鲜”的玫瑰从一个庆祝会到另一个。拿着这些玫瑰要非常小心,这些刺可以把你的手刺出血来。可是,我不介意,他们简单直接的心意让我很感动。

p/s: 第一次收到的玫瑰花,我记得,也很感谢。

I had my 25-birthday in Europe with my friends. Each of them brought one rose for me, and it gathered into a bouquet of roses. The roses were colourful, and I was so touch with their ways of presenting the roses. The roses were fresh and "wild" with thorns on them. Not in any wrapper. Simple yet lovely. I brought the roses in bare hands to all the parties I attended that night, even though they could pierce my fingers.

This was a night which I had the most roses and received from many people in my life.

Comments

Popular posts from this blog

The Time Traveler's Wife~Book Discussion

Thoughts @ ICAAP

用一杯咖啡的时间 (spend some time drinking coffee with me)